Ready, set, go: inkoopbeurs showUP staat in de startblokken om op 5 en 6 september 2021 terug te keren naar Expo Haarlemmermeer in Vijfhuizen. Vol enthousiasme, met een inspirerende Trendzone en de nieuwste collecties op het gebied van home, gifts en kids.
Nadat showUP in september 2020 haar inkoopbeurs op een veilige en verantwoorde manier organiseerde binnen de richtlijnen van het RIVM, kwam de voorjaarseditie van afgelopen februari te vervallen vanwege de tweede lockdown. Inmiddels gloort er weer hoop aan de horizon en rekent de organisatie op een splinternieuwe succesvolle editie op zondag 5 en maandag 6 september 2021. Wederom zal de beurs zorg dragen voor goede luchtcirculatie, brede gangpaden, hygiënische maatregelen en indien nodig het toepassen van tijdslots. Het voorgaande thema ‘Together we showUP’, waarmee de kracht van samenwerking tussen standhouders en bezoekers werd benadrukt, blijft ook deze editie relevant. Ditmaal zal het motto ‘Let’s meet again!’ de boventoon voeren: na veel digitaal contact is het tijd om elkaar weer fysiek te ontmoeten en in levende lijve te zien, zonder beeldscherm.
Organisatoren Maya Kol en Daan van Trigt: “We kijk ernaar uit om inkopers, merken, winkels en journalisten weer met elkaar te verbinden op de beursvloer. Na een lange periode waarin de contacten veelal vanuit huis onderhouden werden, willen we bezoekers graag trakteren op nieuwe connecties, ideeën en inkoop-inspiratie. Er gaat immers niets boven live contact, waarbij nieuwe producten daadwerkelijk gezien en gevoeld kunnen worden.”
Inkooptrends
Van materiaal-, kleur- tot woontrends: ook dit inkoopseizoen heeft de corona-crisis nog zijn weerslag op het huidige aanbod cadeau- en woonaccessoires. Want van een woning een extra fijne plek maken, is belangrijker dan ooit gebleken. Tegelijkertijd heeft de consument het buitenleven ontdekt: zelfs in de winter wordt flink wat tijd buitenshuis doorgebracht. Goed voor jezelf én elkaar zorgen voert de boventoon, selfcare is een populair toverwoord en betekenisvolle cadeaus vinden nog steeds gretig aftrek. Benieuwd waar de consument nu écht behoefte aan heeft? showUP licht alvast een tipje van de sluier op met drie inkooptrends voor komend seizoen:
Unlimited Outdoor
Wind, regen of kou: het houdt de mens niet langer tegen om een frisse neus te halen. Massaal brengt men meer tijd buitenshuis door en ook de vakantie in eigen land wint aan populariteit. Zelfs in de winter: warmtedekens, thermosflessen met warme drank en dikke sokken gaan mee in de rugzak. Durfals zwemmen het hele jaar door in natuurwater en een ommetje maken lijkt de nieuwe volkssport nummer 1 geworden. Oftewel: buiten is het nieuwe binnen!
Power to the people
Beeld: Bitten Design
Een jonge garde staat op de bühne om vastgeroeste patronen te doorbreken: Greta Thunberg vraagt aandacht voor het klimaat en Black Lives Matter strijdt tegen politiegeweld en racisme. De aandacht voor gendergelijkheid groeit en traditionele hokjes gaan overboord. Bijpassende merchandise blijft niet achterwege: activistisch, eerlijk, confronterend, nietsverhullend en soms gepaard met een flinke dosis humor.
Trendzone The Grid
Trendforecaster Jan Agelink presenteert deze editie in de Trendzone zijn visie op het nieuwe – lokale - winkelen. Door de pandemie hebben we nieuwe patronen ontwikkeld waarin online shoppen enorm is gegroeid, maar zagen we ook de belangstelling voor de lokale winkel enorm toenemen. Persoonlijke aandacht en service worden juist nu enorm gewaardeerd. Deze ontwikkeling gaan we vormgeven in een inspirerende Trendzone. De buurtwinkel, spannend design en ewinkel worden vertaald in een inspirerende omgeving die we The Grid hebben genoemd.
Japandi
Beeld: Scandinavia Form
Een match made in heaven: de minimalistische stijl van Japan, gecombineerd met het eveneens serene smaakgevoel van Scandinavië. Oftewel, de populairste woontrend van het moment. Eén die rust en veiligheid uitstraalt, zelfs wanneer de wereld op zijn kop staat. Natuurlijke materialen, ton-sur-ton-aardetinten en ambachtelijke accessoires leveren een tijdloos interieur op, dat toch helemaal van nu is.
Meer informatie: https://www.showup.nl